OHLASY 2005
Servis
********
|
Zde nacházíte archivní články z Ohlasů za rok 2005: Ohlasy z cest Protože se při Vašich cestách stávají různé neobvyklé situace(výluky, zpoždění, jiné časy, vlaky anebo i zkušenosti s vybíráním příplatků), otevírám nově tuto rubriku kam shromáždím Vaše popisy z cesty, kterou jste absolvovali. Bude to i zajímavé vodítko pro ostatní, co je může čekat. Ohlasy z cest za rok 2003 najdete pohromadě ZDE. Ohlasy z cest za rok 2004 najdete pohromadě ZDE ************************************************** ROK 2005 ###### Interlaken-Jungfrau a zpět, ceny... ###### Ohlas-důležité-aktuální ceny: Zpáteční jízdenka Interlaken Ost - Jungfaujoch 186 CHF (září 2005) Uznávají průkazku FIP na 50% slevu Pokud cestuje 10 osob a více je uznávaná "množstevní sleva" V našem případě 13 osob, z toho 11 s průkazkou FIP - jeden cestující zaplatil 60 CHF 2 bez průkazky FIP - jeden cestující zaplatil 100 CHF. Doporučuji minimální pobyt 3 hodiny - je co obdivovat! Eva Zehnalová
###### Itálie, ohlas na Ohlas, příplatky... ######
Čítal som
Vaše skvelé stránky a okrem iných som narazil aj na ohlasy, v ktorých
Zdena z Prahy písala o vlaku EN Viedeň - Rím, a o tom, že je povinne
miestenkový.
K tomuto
vlaku by som chcel povedať pár postrehov.
Pravidelne
využívame tento vlak už od roku 2000.
Každý rok
v cestovnom poriadku píšu, že vlak je povinne miestenkový a treba prikúpiť
príplatok. Uvádza to napr.aj Thomas Cook v "EUROPEAN TIMETABLE".
My sme
ešte ani raz nekupovali miestenku ani príplatok a vždy sme bez problémov
cestovali.
Tento rok
sme odchádzali štvrtok 18.8.2005 z Viedne. Na stanici sme zistili, že
miestenky majú zakúpené len turisti zo Slovenska a z Čiech, ktorí nás
presviedčali, že musíme mať miestenky (ich cena bola 5 euro).
Rakúsky
sprievodca nepýtal od nás miestenku. Taliansky sprievodca sa spýtal, či
máme miestenky a keď sme povedali, že nie, tak odišiel. Tu ešte musím
pripomenúť, že vo vozni, v ktorom sme boli, nemal nikto miestenku a bolo v
ňom veľa Talianov.
Naspäť sme
išli z Ríma 31.8.2005. Taliansky sprievodca sa uspokojil s FIP-kou a na
miestenky sa nepýtal, rakúsky ani neprišiel.
Môj
spolupracovník, ktorý išiel do týmto vlakom z Viedne 26.8.2005 tiež nemal
miestenku a nikto ju od neho nepýtal.
Snáď to
niekomu pomôže pri správnom rozhodovaní.
S
pozdravom
ivan
Vloženo: 2.10 2005 ###### Itálie ###### Zdravím všetkých cestovatelov.! S parťákom sme boli v septembri tyždeň v taliansku.Väčšina vecí je po starom, vrátane nehoráznych príplatkov za Eurostar.Chcel by som dat do pozornosti úschovňu batožín/zavazadel/ na Roma Tiburtina, kde sa plati 3EUR za 12h, na rozdiel od Termini,kde podobne ako na iných staniciach z Grandi Stazioni 3.8EUR za 5h a potom este 0.6EUR/h.Pri viacerých kusoch sa jedná o nezanedbateľnú úsporu. Milan Vloženo: 2.10 2005 ###### Španělsko ###### Zkušenosti z cesty do Španělska Letos v první polovině září jsem byl na FIPku va Španělsku. Mohu se podělit o čerstvé zkušenosti z cestování. Zvolil jsem cestu: Praha – Drážďany EC - v pátek 7:15 z Prahy Dražďany- Frankfurt ICE - místenka Frankfurt- Karlsruhe ICE Karlsruhe-Strasbourg EC - zde je víc než 2 hod. času, pohodlně stačí na prohlídku starého města a katedrály. Úschovna za 4 E. Strasbourg-Portbou NZ - globální cena, lehátko za 560 Kč. Portbou-Macanet Až potud lze spojení pohodlně najít v IDOSU, dál na stránkách RENFE ve španělštině. Macanet – Malgrat de Mar - Zde jezdí linka C1 V Malgratu jsme bydleli a odtud podnikali výlety. Do Barcelony jezdí vlaky po 30. min, pohodlné, klimatizované. K vlak. dopravě v
okolí Barcelony složí „příměstské“ linky C1-C4. Všechny jedou přes hojně Metro má 5 linek, je velmi dobře značeno, při přestupech snad není možno zabloudit. Jen jsou trochu „roztahané“. Jízdenka na 10 jízd v 1. zóně (kombinovaná i na autobus a FGC) stála 6,5 E a rozhodně se vyplatila. Zajímavých míst je mnoho a jsou od sebe dost daleko. Hodí se mít plánek metra. U pokladen jsou k dispozici. Vyhlídkové autobusy
pro turisty: objíždí ve 3 okruzích památky a zajímavá místa. Mají 42
zastávek z toho 5 přestupních mezi okruhy. Lze libovolně vystupovat a
přestupovat. Jednodenní jízdenka je za 17, dvoudenní za 21E. Zpět jsme jeli stejnou
cestou. Pouze z Cerbere do Strasbourgu na sedačku, s „globální“ místenkou za
53 Kč. Po místence však se nikdo nesháněl, vlak nebyl plný, bylo možno si
přesednout. Stanislav Šandera sandera@unet.cz Vloženo: 2.10 2005 ###### Mont St.Michel ###### Dobry den, Absolvoval jsem cestu na Mt.St.Michel a vyuzil jsem k tomu spojeni,ktere jsem nasel na Vasich strankach. Pri prijezdu do Rennes, jsem ale zjistil, ze Fipky na autobusy uz neplati. Nejdriv me nevzal ridic autobusu, potom mi to potvrdila osobni pokladni na vlakovem nadrazi a pak i na autobusovem. Bylo to teda az 5.9.,ale odjezdy busu souhlasili s Vami uvedenymi.Dokonce byli i na pragotronu na vlak.nadrazi. Cena jizdenky jednim smerem je 9,8 euro. To je jen pro dalsi cestovatele... Jinak jsem absolvoval i jine cesty po Francii, a to z Parize do Millau na viaduct, z Millau do Strasbourgu a ze Strasbourgu do Parize. Zde vsechny spojeni a priplatky souhlasili dle Vasich stranek, stejne jako loni pri ceste do Velke Britanie. Za inspiraci a plno cennych informaci dekuji. S pozdravem Radek Steiger. Vloženo 28.9 05 ######...Novi Sad-Beograd, výluka atd...###### Jen pro zajímavost. Jel jsem 1.9.2005 do Baru. Začala výluka mezi Novi sad a Beograd. Náhradní doprava probíhá takto-ve vlaku řeknou 100 m od nádraží zpátky jede bus Beograd. Ale to není náhradní autobusová přeprava. Pěkně si kup lístek za dináry, nemáš-jdi do směnárny vedle (zavírá v 19.30). Takže napřed 50 lidí hledá náhradní dopravu jako u ČD, pak zjišťují kolik mají vyměnit Eura a v 19.35 je směnárna zavřená, jdi na vlakové nádraží měnit. Tak polovina jela autobusem asi za 5 EUR, další taxi za 10-13 EUR za osobu. Zpět z Beogradu do Novi Sad totéž, jen cena za taxi asi 12-15 EUR. Zlaté ČD. Vloženo: 14.9 2005 ###### Chorvatsko, povinná místenka...###### Dobrý den, mám čerstvou zkušenost z cestování vlakem v Chorvatsku. Do některých vlaků jsou povinné rezervace, ale HAFAS tuto skutečnost neuvádí. Ani na vyvěšeném jízdním řádu Chorvatských železnic ve stanici jsem se tuto informaci nedozvěděl (tam bylo pouze označení R v kroužku, stejné jako u vlaků bez povinné rezervace). Rezervaci je možno koupit za "pouhých" 36 Kuna a o její nutnosti se dozvíte dotazem u pokladny. Konkrétní zkušenost je z vlaku IC524 (toto označení je z HAFASu, ve vyvěšeném jř HŽ je označen ICN524 (že by v tom "N" byl ten fígl?, protože jiné IC bylo v pohodě)). A jestli si někdo myslí, že se do toho vlaku dostane a nějak to tam ukecá, nebo tak něco, tak se mýlí, protože ho vůbec nepustí do vagonu. Cestování zdar a díky za cenné info na Vašich stránkách. Lukšík Vloženo: 13.9 2005 ###### ŘECKO - důležitá zpráva ###### 8.8.2005 jsme přijeli do Atén z Thessaloniki a chtěli pokračovat dále na Peloponés do Korintu. Protože už jsme před pěti lety tuto cestu absolvovali, věděli jsme, že stačí jen přejít přes lávku z larisského nádraží v Aténách na nádraží peloponéské. To bylo ovšem zavřeno a v informacích nic nevěděli. Proto jsme dojeli na nádraží v Pireu, protože jsme věděli, že tam by měla být výchozí železniční stanice pro Peloponés. Ani tam nic nevěděli. Tak nás napadlo, že bychom mohli dojet autobusem do železniční stanice Elefsis(Eleuzína). Tam jsme se konečně dověděli, že obě nádraží jsou uzavřena a výchozí stanice pro Peloponés je nyní v Aténách Agí Anargýri. Strávili jsme na Peloponésu pár pěkných dní, projeli všechny železniční tratě a navštívili spoustu krásných míst a kempů. Mimochodem na trati do Kalamaty v úseku Argos-Kalamata jezdí jen autobusy, ale železniční , takže železničářům sešitky fip platí. Když jsme se vraceli do Atén , vlak nás dovezl jen do Agií Anargýri a my šlapali pěšky asi hodinu na Larisské nádraží Atény . Bylo nám doporučeno jet taxíkem, ale to jsme radši z obavy ,že by nás to připravilo o větší peněžní obnos, neudělali. Byla to moc krásná dovolená, jen bych ještě doporučila ostatním železničním cestovatelům, aby si pokud možno na každý vlak koupili nebo nechali vystavit místenku(někde nám jí vystavili po předložení sešitku zdarma a nechápala jsem, podle jakých pravidel to funguje, kdy se platí a kdy ne), protože Řekové (cestující) jsou dosti nepříjemní nebo dotčení, když mají místenku a vy sedíte na jejich místě, i když jej po jejich příchodu ihned opustíte. Děkuji p. Zázvorkové za důležitou zprávu vloženo: 30.8 2005 ###### Měsíc na cestách ###### Měsíc na cestě po jižní Evropě(ve Wordu) - ZDE Perfektní popis jedné dlouhé, ale zajímavé trasy. ###### Sardinie 2005 ###### Popis uskutečněné cesty na Sardinii letos-2005(ve Wordu) -ZDE ###### Cesta přes "kanál" ###### Včera jsme se vrátili z Irska.Spojení které jste mi
našel perfektně klaplo, pouze cestu zpět nám zkomplikovali v Londýně
teroristé a proto jsme trochu museli improvizovat.Jenom na doplnění ceny
přístavních poplatků Hoek. van Hol.- Harvich 12 euro zpět 5 liber. ###### Itálie ######Zdravím všechny cestovatele. Dnes jsem se vrátil z dovolené v Itálii. Při cestě jsem
získal následující zkušenosti. Z Vídně do Florencie S.M.N. jsem cestoval
vlakem EN 234. Na vlak jsem měl zakoupeny lehátkové lístky. Cena lehátka na
EN byla 25,-€. . V ceně je občerstvení (láhev minerálky)
a snídaně. Z Florencie do Janova jsem použil vlak IC. Cena místenky 3,-€.
Průvodčí ve vlaku již nevyžadoval žádný příplatek. Z Janova do Lamezie Terme
Cle. vlakem kategorie Ex v lehátkovém voze. Lehátko v 6-místném kupé stálo
11,-€. Na zpáteční cestě mně při použiží vlaku IC 726 opět stačila pouze
místenka bez jakéhokoliv příplatku. Z Říma do Vídně opět vlakem EN. V žádném
lehátkovém voze jsem se dosud nesetkal s rozdělením na dámské
a pánské oddíly. Všechny doklady
(lehátka+místenky) jsem kupoval v předprodeji v naší
republice, konkrétně CK ČD Brno hl.n. Cena při zakoupení v zahraničí mně
není známá, určitě se bude lišit. Možná se těchto pár postřehů bude někomu
hodit. Všem mnoho kilometrů bez
zpoždění. Zdeněk Vykydal,Brno ###### Bova Marina-Itálie ######
Právě jsme se vrátili z Bova Mariny. Na
trati Reggio di Calabria - Catanzaro , je nepřetržitá výluka do konce roku
v úseku Pelaro - Melito, pro tuto trať je vydaný úplně nový jízdní řád.
Jinak v EN vlacích stačí ta místenka za 5 Euro, a v IC na trati Reggio di
Calabria - Řím jsme dopláceli k FIPce cca 10 EURO na osobu, ale nevím
jestli to nebylo s nějakým penálem, protože místenka s příplatkem do
Eurostaru stojí v tomto úseku 12 EURO. Zatím čau Zdeněk
###### Španělsko atd. ###### Od kolegů ze Slovenska přidávám zajímavý popis cesty do a z Španělska:
Zo Zvolena sme vyrazili 16.04.2005 o
3.12 vlakom R 800 Polana. V Bratislave sme prestupili na ER 2511 a
pokracovali smer Vieden. Po presune na Westbahnhof sme obsadili kupe v OEC
162 Transalpin smer Basel.Celkom pohodove cestovanie, len klimu mali asi
nastavenu este na zimu, takze bolo dost teplo co sme riesili zvysenym
prisunom piva. O 18.20 sme boli v Zurichu, kde sme prestupili na
poschodove IC smer Geneve odkial sme mali kupene miestenky za 2EUR na
nocny povinne miestenkovy vlak 4778 do Narbonne a odtial za 1.5EUR na vlak
5507 do Port bou. Miastenky boli asi vcelku zbytocne, kedze sme za celu
cestu cez Francuzsko nemali to stastie stretnut sprievodcu a vlaky boli
poloprazdne.
O 6.14 sme dorazili do Port Bou,co je pomerne ospale
primorske mestecko na spanielskej hranici. Po zisteni,ze priplatok k FIPke
na vlak ARCO /nieco ako IC/ stoji 6EUR sme sa rozhodli pockat na osobak a
isli sa prejst k Stredozemnemu moru. Do Barcelony
sme dorazili po 11tej na stanicu Sants. Je to dost rusna
stanica a mierne nas prekvapilo ze listky sa kontroluju aj pri odchode z
priestorov stanice. Celkom nas potesilo ze ulozna skrinka stoji 3EUR a po
chvili usilia sme do nej ulozili nase 4 objemne batohy.Pri ceste metrom sa
oplati listok na 10 jazd,ktory je prenosny.
Barcelona ako mesto urcite stoji za zhliadnutie. My sme
po prehliadke hlavnych pamatihodnosti a turistickych lakadiel zamierili na
stadion Nou Camp,kde sme mali v umysle zhliadnut ligovy zapas FC
Barcelona-Getafe, ktory mal byt vrcholom nasej cesty. Po vyplieneni Barca
shopu sme sa buchli po vrecku a dali za najlacnejsie listky po 22 EUR.
Neprijemne bolo len, ze presunuli vykop z 19:00 na 21:00. To nam vyrazne
naburalo plany,lebo sme si uz vo Zvolene kupili lehatka za 16EUR na vlak
do Hendaye s odchodom o 22.30. Tak sme si teda vychutnali prvy polcas s
Ronaldinhovym excelentnym priamym kopom a na velky udiv usporiadatelov sa
rozbehli na vlak. Asi tu nebyva zvykom dat 22 eurasov za 1 polcas...
Po zaujati miesta a vykonani osobnej hygieny sme ponukli
nasich dvoch spanielskych spolucestujucich borovickou a slivovicou a sli
spat. Rano sme boli opat na spanielsko-francuzskej hranici ale tentoraz
pri Byskajskom zalive v Hendaye. Kupili sme miestenky za prijemnych 1.5EUR
na TGV do Paris Montparnasse a isli omrknut miestne potraviny. Kupili sme
si bagety a vino, vsak co ine vo Francuzsku. Lenze to bola chyba, pretoze
ten napoj neurcitej farby a zapachu mal s vinom spolocny asi len napis na
flasi, no mohli sme to cakat za tu cenu.. Koniec koncov sme ho aj tak
nevyliali.
Pred 16tou sme boli v Parizi, tak sme to zobrali
zrychlenym presunom po tradicnej osi Eifelovka, Vitazny obluk, prechdzka
po Champs Elysses, fotka pred Louvre a Notre Dame a rychlo na Garde de
Est. Vlak, ktory sme mali vyhliadnuty s odchodom 22:42 na smer Basel
/Bale/ a Zurich HB nebol povinne miestenkovy a tak sme sa natiahli na
sleperettoch a spali az pokym nas nezobudila agilna svajciarska
sprivodkyna, ktora nas kvoli nevypisanym FIPkam skoro vyhodila z vlaku.
Nuz pedantka z krajiny Helvetskeho kriza, len neviem preco nam teda
vypisala a oznacila nie svajciarske ale rakuske kupony..
Rano po 6tej sme boli v Zurichu. Tri hodinky ktore sme
mali k dispozicii do odchodu nam dobre znameho Transalpinu do Viedne
celkom stacia na lahsiu obhliadku mesta a stanice. Cesta spat prebiehala v
pohode aj napriek 20 minutovemu meskaniu, kvoli ktoremu sme nestihli vo
Viedni pripoj na Slovensko. Velmi nas to nerozhadzalo hlavne ze uz bola
lepsie nastavena klima a z Viedne chodia do Bratislavy vlaky kazdu chvilu.
Zdravime vsetkych cetovatelov
Děkuji tímto za popis cesty.
Vloženo 1.5 2005
###### Itálie ###### Dobrý den, kolego cestovateli! Právě jsme se vrátili z cesty po Itálii a posílám Vám, jako "cestovatelské centrále pro FIPkaře" pár informací, které by se možná mohly někomu hodit: - EN Vídeň - Řím - povinně místenkový, v CK ČD na hlavním nádraží jsme koupily místenky po 153 Kč, italský průvodčí na hranicích žádný další příplatek nevyžadoval. - EN Benátky - Vídeň - (pozor, jezdí teď na/z Vídeň-West), příplatek taky nikdo nechtěl, místenku ano - ač v italském jízdním řádu je uvedena možnost , nikoli nutnost mít místenku, vlak samotný je označený jako povinně místenkový. Až třetí dotazovaná pokladní v Benátkách mi vysvětlila, že prý místenka je povinná, cestujeme-li do Rakouska, po Itálii prý je jen možná. Místenka koupená na tento vlak v Benátkách stála 5 eur. - Ceny lehátek v italských vlacích - ve čtyřmístném (lepším, včetně občerstvovací vody, osvěžovacího ubrousku a jednoduchých pantoflí!) kupé: 27 eur, v šestimístném kupé 11,10 eur. I lehátkové oddíly dělí na "dámy" a "pány". Zdravím a přeji příjemné cestování bez zpoždění. Zdena Stádníková, Praha Vloženo 22.3 2005 ####### Budete cestovat a hledáte spolucestujícího? ####### Smekám imaginární klobouk. Spojeacesty je naprosto skvělá stránka. Abzvlášť pro nás ajzboňáky :-)) Neuvažuješ o nějakém vzkazovníku. Třeba teď pracně sháním parťáky na cestu, při které bych chtěla projet vlakem transisibiřskou magistrálu. Přeji další úspěchy a hodně štěstí na cestách Marta Toto je i výzva pro případné cestovatele do těchto končin. Vloženo: 22.3 2005 ###### doplnění Švýcarsko ######
Mohu doporučit dobrý vyhledávač počasí ve
Švýcarsku. Stačí napsat město nebo PSČ, ale přesně.
http://195.186.62.121/page.php?pageid=31
Dále bych přidal vlak ICN (švýcarský) - IC
Neigezug naklápěcí. Ale nic moc, takové cukavé jetí. Oproti CIS více
místa. Zdraví Vašek.
vaclavmich@seznam.cz
###### Irsko, Velká Británie ######Irsko, Severní Irsko,Londýn a zámek Neuschwanstein Z Prahy hl.n. jsem odjeli R 352 do Frankfurtu příj. 6.21 a dál v 7.00 ICE 222 do Koln hbf v 8.16.a v 9.19 jsme pokračovali RE 10110 do Aachen příj.10.11 a odj.10.16 RE 5031 do Welkenraedt příj.10.28 a odj. 11.18 IC 534 do Bruxelles Midi příj.13.07. Mohli jsme zvolit přímý ICE 16 Frankfurt odj.8.00-Bruxelles Midi příj.11.32 (10EUR příplatek), ale měli jsme čas v Bruselu na Eurostar a ušetřili na příplatku. Z Bruxelles Midi nám jel EST 9145 v15.56, odbavení začínalo hodinu před odjezdem a uzavírali asi 25 min před pravidelným odjezdem.Příplatek jsme měli zakoupený v ČR přes ČD Travel za 970kč na osobu. Příjezd do London Waterloo v 17.27 Metrem s přestupem jsme se přemístili na Paddington (jednorázová jízdenka 2 L). London Paddington odj. 19.45 přestup ve Swansea příj. 22.41 / odj.23.17 do Fishguard příj. 1.00.Toto jsou spoje v neděli v prac. dny jezdí jinak! Z Fishguard odplouvá loď společnosti Stena Line (FIP SLL) ve 2.45, přístavní poplatek za 5 L, do Rossalare připlouváme v 6.15, odtud dál v 7.35 přímým vlakem do Dublin Connoly příj.10.31 V Dublinu nebyl problém s ubytováním, alespoň v hostelu nocleh se snídaní v pěkném 4-lůžkovém pokoji s televizí za 27,5Eur.Na svatého Patrika bylo vše obsazeno. Následující den jsme si udělali výlet do Belfastu.Vlakem IC 124 Dublin Connoly odj.9.35 Belfast central příj.11.40. A zpět IC 131 Belfast odj. 16.10 Dublin Connoly příj.18.11 Irsko jsme opouštěli večer rychlou lodí Stena HSS z přístavu Dun Laoghaire (z Connoly tam zajíždí každých 20min příměstská dráha -platí FIP). Přístavní poplatek činí 6 Eur Loď odplouvá pravidelně v 21.45 (my měli asi 90min zpoždění-technické problémy) do Holyhead pravid. připl. v 23.24 (my asi v 0.50). Z Holyhead jsme pokračovali v 1.50 s přestupem v Birminghamu N.S. příj.5.07 / odj. 5.30 vlakem Virgin do London Euston příj.7.19 V Londýně jsme se ubytovali, za 24,60 Liber. Celodenní jízdenka na metro (1. a 2.zóna) stojí 4,70 Liber, celodenní lístek na okružní vyhlídkový autobus je za 16 Liber. Dále jsme pokračovali z London Liverpool street v 8.18 do Harwich International příj. 9.44 Dále rychlolodí Stena HSS společnosti Stena Line (FIP StL) odj. 10.40 Hoek van Holland příj.15.20 Na tuto loď je přístavní poplatek 5 Liber. Hoek van Holl. odj. 15.58 Amsterdam Central příj.17.35 Z Amsterdamu je možnost jet vlakem ICE do Frankfurtu a dál do Prahy.My jsme chtěli do Bavorska na zámek Neuschwanstein, mohli jsme použít noční vlak CNL 319 (povinná místenka asi za 9 Eur) Amsterdam C. odj.20.05 Augsburg příj. 6.33 My jsme použili spoj bez příplatků. Amsterdam C. odj. 19.07 vlakem ICE 223 do Koln hbf příj. 21.41 / odj. 22.53 IC 2307 do Koblenz příj.23.54.Ve stanici Koblenz se k vlaku CNL 319 přiřazují 3 vozy k sezení, tyto vozy jsou označeny jako vlak D 60319 a jsou bez příplatku! Koblenz odj. 1.02 Augsburg příj. 6.33 Dále vlakem RE 21076 Augsburg odj. 7.08 Fussen příj. 8.56 Toto je spojení platné v sobotu a neděli, v prac. dny je to opět jinak! Ve stanici Fussen před nádražím stojí autobusy do Hohen Schwangau jezdí často, doba jízdy je asi 10min a cena je 1,55Eur. Přijedete do podhradí obou zámků Hoheschwangau i Neuschwanstein. Z Fussenu jsme odjeli v 13.06 RE 21063 do Munchen hbf příj.15.07 a dál vlakem RE 5607/267 odj. 1644, Praha hl.n. příj.22.45 S pozdravem všem cestovatelům Venda a Emil ze žst. Třinec a Peťa z Ostravy Děkuji za příspěvek..............................Vloženo 3.4 2005 ###### oprava + Slovensko,Ukrajina ###### Chci Vás upozornit, že NEUM není v Černé hoře, ale Bosně a Hercegovině. Jinak ještě poukazuji na výhodné cestování City star ze Slovenska, např. na Ukrajinu (přes léto bezvízovou!) lze např. na Krym cestovat z Čadce (nebo ze státních hranic Horní Lideč či Kútů) při skupině 5 osob za cca 1.350,- Kč na jednu osobu tam i zpět (a lehátkové lístky vnitrostátní na UZ stojí max. 100,- Kč). To je bomba, bližší i další na internetu ŽSSK a. s.. Zdraví Petr Holánek Vloženo 4.4 2005 |