OHLASY 2004

Úvod Itálie Francie Španělsko Švýcarsko EU a Brusel Nizozemí Balkán Severské z.
Andorra Portugalsko Rusko V. Británie Irsko Asie Afrika Ostrovy Aero-Bus
Rakousko Sci-fi Novinky Wien Zvláštní úz. Lodní linky « Prezentace «

Servis

Jízdenky

Slevy

Omezení

********

Odkazy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ohlasy  2004

###### KRITIKA k označení stránek ######

Dobry den,

dost dlouho jsem byl prochazenim vasich stranek zmaten a nechapal jsem. Ztratil jsem plno casu nez jsem to pochopil... Nevedel jsem co znamena "rodinni prislusnici plati 50% jizdneho", co znamenaji nektera slova, nechapal jsem proc se mluvi stale a se samozrejmosti temer jen o vlacich, kdyz na plno z uvedenych mist se clovek dostane levneji letadlem... Az pak mi to doslo - kdyz jsem se docetl ze pracujete jako strojvudce a vzpomnel jsem si ze na stredni skole jsem mel spoluzaka, jehoz otec pracoval na draze a spoluzak vykladal o moznosti jezdit vlaky zadarmo nebo se slevou.

Neberte to ve zlem, ale uvedomte si prosim ze:

- na vase stranky se da dostat z vyhledavacu z internetu

- kdo prijde poprve, stravi dlouhy cas pochopenim o co jde

- ne kazdy vi ze zamestnanci drahy maji slevy na jizdnem, ze ta stranka je pro ne

Pokud chcete zjednodusit orientaci cizich navstevniku vasich stranek, muzete dat nekam nahoru vyrazny text s informaci ze jde o stranky urcene predevsim zamestnancum drah a popisuji zpusoby jak poznat zajimava mista s vyuzitim zamestnaneckych jizdenek.

S pozdravem,

Lukas Vana                                                                                                    Vloženo: 2.10 2004

 

###### Itálie, Francie, Portugalsko, Španělsko, Gibraltar, Ceuta ######

Cesta do Lisabonu a na Gibraltar.

Z 25.2.jsme jeli z Ostravy do Vídně EC131 Polonia, dál do Itálie do Pisy EN 235Remus v 19.39 bez příplatku s přestupem ve Firenze SMN 6.17 na Reg6769 do Pisa Centrale 8.12 Odtud vlakem IR 2048 v 10.40 s přestupem v Genova P.P.13.48 na IR 2188 v 14.17 do Ventimiglia 16.51.Z Pisy jsme spěchali kvůli tomu tunelu a přestupům na autobusy. V této době je trať zcela průjezdná dle opraveného jízdního řádu. Z Ventimiglia regionálními vlaky do Nice ville tenkrát s přestupem v Monacu, ale následující den měly jezdit přímé bez přestupu a byly tak uvedené na vývěskách. Chtěli jsme stihnou vlak NZ do Irunu, tam je označen jako CORAIL 4720-povinně místenka 1,50eur. Vystoupili jsme v 8.00 v Lourdes-poutním místě a dál pokračovali v 18.13 CORAIL 4147 bez místenky do Irun v 20.46. Na vlak 313 z Irunu v 22.00 do Lisboa S.A. 10.53 jsme pro jistotu měli koupené místenky doma za 11EUR, cena ve Španělsku byla stejná, ale vlak byl z pátku na sobotu plný, jezdí jen jeden vůz k sezení.Z 27.2. na 28.2. byla v severním Španělsku sněhová kalamita, do cíle jsme přijeli skoro o 2hod později. Z Lisabonu jsme večer v 22.00 odjížděli Trenhotelem EN 335 Lusitania do Madrid Chamartin 8.40 - místenka za 6EUR. Jízdenka v Madridu Metro+bus 10 jízd za 5,35EUR Večer z Chamartinu v 23.10 vlakem Estrela 344 místenka 6EUR do Algeciras 9.30 Ubytování v Algeciras za 12EUR na noc a os. Bus do La Linea(na hranici Gibraltaru) za 1,5EUR Double-decker z hranice do centra 0,70EUR, z hranice na Punta Europa za 2EUR. Vstup do přírodní rezervace Upper Rock-gibraltarská skála za 2EUR. Stojí to zato-skvělý výhled do Afriky i na celý záliv. Jsou tam opice Makak docela dotěrné. V městě je hlavní třída Main street, kde je spousta obchodů. Při zpáteční cestě jsme stáli před závorou, přes silnici přistávalo letadlo. Následující den jsme pluli lodí na Ceutu, jednosměrný je za 21,50 a zpáteční je za 38,70EUR.Ceuta je docela obyčejné městečko, příště zkusíme spíš Maroko. Další den odpoledne jsme jeli ve 12.10 AndaluciaExpressem do Bobadilla v 15.05 a dál v 15.48 Talgo 9124 do Malagy v 16.44. Místenka za 3EUR. Odtud v 21.00 Trenhotelem 994 do Barcelony v 9.50 za 6EUR. Metro-bus 10jízd po Barceloně stojí 6EUR. Večer odjezd vlakem 5841 v 20.20 do Cerbere příj. 22.00, přestup na vlak CORAIL 5508 s odjezdem v 23.25 do Ventimiglia.Místenka 1,50EUR. My jsme jeli jen do Nice v 7.45 Tam jsme nechali batohy v úschovně, v Monacu není úschovna!!! Do Monaca a zpět jsme jeli regionálními spoji. Z Nice v 20.10 Ex 361 do Venezia S.L. v 7.36 Odpoledne jsme se stavili z Venezie v 12.51 IC 354 do Verony 14.18(bez příplatku) a zpět v 16.47 Reg 5505 do Venezia příj.18.50 Večer z Benátek EN 239 San Marco 20.44 do Vídně 6.22 a dál v 6.34 EC 104 Sobieskim do Ostravy. Ve Španělsku všechny dálkové vlaky plné a povinně místenkové,tak jsme kupovali místenky hned ráno. Ve Francii jen povinně místenky na noční Corail, přes den průvodčí místenku po nikom nechtěl. V Itálii příplatek na IC nevybírali,ani na EN Remus a EN San Marco.

Venda a Michaela

žst.Třinec                                                                        Vloženo: 18.3 2004

 

########### Švýcarsko, Cisalpin a soukromé spol. ###########

Při plánování cesty po Švýcarsku bych potřeboval využít Cisalpino, konkrétně ze Spiezu přes Brig do příhraniční Domodossoly. Uvítal bych informaci ohledně zakoupení a ceny povinné místenky, případně vybírá-li se příplatek do první stanice za hranicemi (Domodossola). Cisalpino (a TGV) je jediný typ vlaku, který jsem ve Švýcarsku zatím nepoužil a mohu potvrdit, že vnitrostátně se v ostatních vlacích SBB nikde příplatek nevyžaduje. Taktéž využití FIP SP na Vámi uvedených linkách na jezerech a v autobusech je bez problémů.Do Švýcarska jezdíme skoro každý rok, takže možná mohu radu někomu oplatit. Konkrétní zkušenosti mám s BLS, RhB, MOB, MC, MO, AL, ASD, CEV, FART, SSIF, LSE, CGN, SGV (všechny velmi dobré), taktéž s FO, Pilatusbahn, Brienzer Rothorn, BVZ, GGB. Děkuji Ing. Jaroslav Špína, SBBH Turnov.

                                                                                                        Vloženo: 6.2 2004

########### ANDORRA 2004  ###########

Srdečně zdravím, před týdnem jsem se vrátil z cest po Francii a Andory a tak několik poznatků. Do Andory se lze bezpečně dostat autobusem z L´Hospitalu, který odjíždí od nádraží po příjezdu vlaku, tedy v 7.35 (odjezd o 2 minuty dříve proti jízdnímu řádu řidiče nikterak nevzrušuje, ale proč taky, když stejně všichni co s ním jeli, přijeli vlakem od Paříže). Cena jednosměrné jízdenky až do centra Andora la Vela činí 7,70 EUR, zpět totéž. Ovšem při jízdě zpět je odjezd z jiného místa, než výstupní stanice (ta je u jediného informačního turistického centra). Odjezd je pak ze zastávky u pošty. která je u jediného parkoviště, na jehož opačné protilehlé straně je malé autobusové nádraží (ovšem jiné společnosti). Po příjezdu do L´Hospitalu je možné asi za 40 minut jet osobním vlakem do La Tour-de-Carol a zde nasednout do vlaku směr Paříž. Vlaky NZ jsou ve Francii povinně místenkové, cena je 1,5 EUR. Při cestě z Paříže probíhá odbavení cestujících už při vstupu na nástupiště. My jsme měli lehátko, tak nevím, zda-li by se tam dostal cestující bez místenky. Ovšem při zpáteční cestě, kdy už jsme měli pouze místenku ji po nás za celou dobu průvodčí nepožadoval, stejně jako po ostatních. Nevýhodou těch co místenku neměli byl pouze fakt, že občas se museli přesouvat na jiné místo, to když cestou přistoupil cestující s místenkou na místo, které dosud okupovali. Taktéž se nám nepotvrdilo to, že údajně u mezinárodních vlaků je povinná rezervace místa. Místenky jsme sice měli, ale vůbec nikdo je nepožadoval (vlaky 468 a 469 Chur - Paris a zpět). Také jsme viděli, že před nádražím v La Tour-de-Carol je místo odkud mají jezdit autobusy do Andory, ovšem nějací chuligáni jízdní řády strhali a tak není možno odpovědně říci, zdali autobusy skutečně jezdí a v jakých časech. Doufám, že někdo tyto informace využije ku prospěchu svému, či někoho jinému.

S pozdravem Rudolf Jedlička.                                     Děkuji p.Jedličkovi za pěkný popis cesty.

Vloženo 12.7 04

########### Pobaltí a FINSKO  2004  ###########

Zdravím a posílám Vám svou zkušenost z cesty Pobaltím do Finska

6.6.večer jsme vyjeli do Čadce a odtud ve 23.56 rychlíkem 336 Bathory do Warszawy centr.6.25 dál pokračovali rychlíkem 15111 v 7.12 s přímým vozem do Šestokai 15.10 v Litvě. Tam přijel přípoj, který se vracel zpět do Vilna. Šestokai odj.16.00 Vilnius příj.19.20. Byla to rekonstruovaná motorová jednotka složená ze 3 vozů, 1/2 vozu byla 2.třída, zbytek 3.třída. V té 2.třídě jsme seděli sami, ještě tam byla obsluha vlaku, na každý vůz 1průvodčí. Jelikož z Vilna dál do Rigy jezdí vlak až v letním období(od 16.6.) a to ještě obden, tak jsme použili autobus Eurolines do Tallinu. Autobusové stanoviště sousedí s nádražím, jízdenka stojí 90LIT=800kč, autobus klimatizovaný a pohodlný. Vilnius odj. 21.45 Talinn přístav příj.8.00 V talinském přístavu jsou 4 terminály A-D. V terminálu A jsme získali informace o odjezdech lodí do Helsinek. Ta naše odjížděla v 9.50 z term. D, který je trochu dál od ostatních terminálů.Loď společnosti Tallink Autoexpress, cena 314EEK=630kč, příjezd Helsinky v 11.30. Po krátké prohlídce Helsinek jsme pokračovali dále na sever za polární kruh do Kemijarvi vlakem P61.Označení P je pro expresní vlak. Helsinki odj.19.20 Kemijarvi příj.9.45 tento vlak má jen 2 vozy na sezení, jsou velice pohodlné, místenky jsme neměli, ikdyž někteří cestující ano, ale nikdo nás nijak nevyhazoval z místa, bylo to tak na 60% obsazené, zbytek byly lůžkové a lehátkové vozy. V Kemijarvi jsme zjistili, že je to takové malé městečko a raději jsme šli stopovat, protože zpět jel jen ten náš vlak až večer. Stopli jsme dodávku s mladým velice ochotným mužem. Popisoval nám Laponsko, jak se tam žije a co je tam zajímavého. Zastavil se s náma asi 10km před Rovaniemi na polárním kruhu ve vesničce Santa Klause, ukázal celý zábavní park, potom jsme pokračovali dál, projel s námi Rovaniemi a ukázal celé město, tak jsme díky němu poznali docela dost za jedno dopoledne. V 13.00 jsme odjeli z Rovaniemi do Oulu v 15.50 vlakem P976. Odtud večer v 20.07 vlakem P84 přes Kuopio do Helsinek 7.42 Díky polární bílé noci se dá vychutnávat jízdu krásnou krajinou plnou jezer a lesů. Je to zvláštní pocit, když celou noc svítí slunce, doprovázelo nás pěkné počasí, tak to nemělo chybu. Koupili jsme lodní lístek na cestu zpět, ale rychloloď stojí 35EUR, tak jsme dokončili prohlídku hlavního města a pluli až ve 12.00 lodí stejné společnosti, ale značně pomalejší Meloodia za 20EUR příj. v Tallinu 15.15 V Tallinu jsme měli čas do půlnoci, prošli jsme centrum, vřele doporučuji návštěvu, je to velice krásné město, jelikož je chráněno UNESCO, tak je vše v dobrém stavu. Ceny tam jsou na čecha velmi příjemné.Odjížděli jsme v 0.00 z přístavu terminál A autobusem Eurolines do Rigy. Tento autobus jede už z autobusového stanoviště, ale to je dost daleko od centra, asi 20min městskou dopr.Lístek se dá koupit i u řidiče, stojí 200EEK=400kč Riga příj. 5.40 Riga je podstatně zaostalejší oproti Tallinu. V 11.55 jsme jeli autobusem spol. Nordeka do Šiaulai 13.25 v Litvě. Cena 1.80LOT=90kč Asi 15km od Šiaulai je Hora křížů (Kryžu Kalnas) dá se tam dostat autobusem, jezdí tam často. My jsme pak vnoci odjížděli v 1.00 ryclíkem Klaipeda-Vlinius. Do Vilna příj.6.02 V tomto rychlíku byl vůz k sedění velice nepohodlný, příště raději investuji do lůžka.Z Vilna jsme chtěli jet večer, ale lůžka na noční vlek do Warszawy už byly vyprodané. Tak jsme jeli osobákem na hrad Trakai, ze zastávky Trakai je to pěšky asi 1km, cena za 3.třídu byla 2.80LIT zpět jsme použili autobus za 2.70LIT. Okolí hradu je nádherné-lesy a jezera s čistou vodou. Trakai byl prvním hlavním městem Litvy. Z Vilna jsme jeli ve 12.35 opět s přestupem v Šestokai příj.15.40 odj.16.27 do Warszawy v 22.38, tam bylo 9 min na přestup na vlak 18202 směr Szczecin,odj.z Centralné 22.39 s ním do Kutno v 0.34 a pak v 1.45 už přímo do Katowic vlakem 54200, příj.6.55 v Katowicích a dál rychlíkem 339 Olza odj.7.41 z Katowic do Českého Těšína v 9.37 v neděli 13.6. Cestovali jsme dva a shodli jsme se, že cesta byla poměrně náročná, mohli jsme si ji urychlit přes Petrohrad, ale chtěli jsme projet všechny pobaltské státy a poznat alespoň jejich hlavní města.

Venda ze žst. Třinec a Karel ze žst. Český Těšín        

 Děkuji tímto za popsanou cestu a čas na to věnovaný. Tato cesta zatím není tolik používaná, může dost rozšířit obzor o cestování v Pobaltí.

Vloženo: 12.7 04

 
 

 

Úvod Itálie Francie Španělsko Švýcarsko EU a Brusel Nizozemí Balkán Severské z.
Andorra Portugalsko Rusko V. Británie Irsko Asie Afrika Ostrovy Aero-Bus
Rakousko Sci-fi Novinky Wien Zvláštní úz. Lodní linky « Prezentace «